Tuesday, October 13, 2009

BM Mountainbike Carnival 2009

Berakhirnya misi BM Jamboree 2009. Pelbagai suka duka sepanjang kayuhan yg aku lalui. Bermula dr tengah2 kelompok riders, aku memulakan kayuhan. Naik bukit semua OK, tp time DH jee aku dah mula panik, sekali jatuh daaa... Time ni botol air aku hilang. Pastu sekali lagi aku jatuh. Kali ni atas titi kayu plak. Meniarap aku atas titi tuuu. Nasib baik rider belakang tadak, Kalau tak, aku laa plak yg jadi titi. Lebam lutut aku dibuatnya. Time ni speedometer aku plak hilang. Terpelanting entah ke mana? Dalam kalut2 meneruskan kayuhan aku tersesat jalan 2 kali.. Nasib baik dapat kembali ke pangkal jalan. Dlm misi mengejar TOP10, dekat nak sampai dah, rantai beskal aku plak buat hal. Tiap2 kali BM Jamboree je, rantai buat hal.. Tak tau nak cakap apa dah. 15 minit aku buang masa nak settle rantai. Akhirnya, 10.59am aku tiba di garisan penamat. Posisi ke-13. Terkilan betul laa miss jersey kuning.
.

7.30am. Kami tiba @ Mengkkuang Dam
.Aku & JAMIS yg sentiasa bersedia utk beraksi...
.
Start kat tgh jugak... Nak kena rempit laa camni...
.
Ngan Pak Nasir & geng MTB yg lain...
.
Vice President Pawana Riders, Naim Jamis turut hadir memberi sokongan.
.
Penasihat merangkap motivator aku... turut menghadirkan diri walaupun x dapat berkayuh atas sebab2 yg tak dapat dielakkan...
.
Aku & Jamis
. Bersama Blogger (ODD) http://www.sanrabb69.blogspot.com

Antara yg baru tiba di garisan penamat...
.
My JAMIS yg keletihan... tersadai kat tiang...
.
My Sifu yg baru tiba digarisan penamat... No.65 setelah 3 kali sesat dalam hutan..
.
Protegee & Mentor
.
Abg Wanto... Siram jgn tak siram..kalau x cukup sebotol, terjun jee dalam tasik tu..
.
Abg Raif , thumb-up!
.
Abg Raif, Aku & P.Cik Shah
.
Top20 tercapai, namun sedikit terkilan, terlepas jersey kuning. Nasib baik rantai putus ada alasan, kalau tak kena ceramah laaa ngan yg dok tongkat dagu tuu. Hihihi...
.
Beskal IBIS, RM25000. Harga mahal macam IBLIS...
.
Well done Abg EE, walaupun TOP500, kejayaan menamatkan kayuhan sudah cukup untuk yg pertama kali... Lepas ni kita training lebih skit..
.
Juara ketegori lelaki, geng ECC Melaka.
.
Juara kategori wanita. Pn Ross...
.
Pemegang2 jersey kuning...
.
Tersenarai jugak nama aku dlm list... No13.
.
Bersama President MTB Penang. Mr Bakar.
.
6 Checkpoints. No13.

3 comments:

Lord_darkslide said...

tahniah...
walaupun dugaan banyak... tapi power... cayalah... :thumb:

Anonymous said...

Tahniah!
wah tinggal sifu agak jauh juga.
apa pun kesian Pak Nasir, ada saja halangan.....

Bang Deris
Sg Ara

khairi000007 said...

Thanks everybody... Sifu bg lesen kalau time2 Jamboree ni.. Kata dia, time ni laa nak show your performance!! Hihihihi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...