Monday, December 1, 2008

Kayuhan Tak Berantai

Macam biasa...hujung minggu aku pi cycling. Tp weekend yg lepas, segalanya tidak berjalan seperti yg dirancang. Bettul laa kata pepatah, "Kita Hanya Merancang, Hanya Tuhan Yg Menentukannya". Hari Sabtu plan nak pusing island, aku dah prepare baik punya dr pukul 5.30 pg lagi. Bila time my JAMIS kuar jee pintu...hujan turun dgn lebatnya..sampai ptg. Mati akal aku dok kat rumah menanti hujan berhenti...Arrrghhhhhhh!!!!!!
.
Ahad, cuaca cukup cantik. Aku cukup semangat berkayuh hari tu...Pulun cukup2. Dr DINAS kami plan nk ke Balik Pulau pastu nk ke Bukit Genting ikut Bukit Lama. Sebab nk balas dendam utk hari Sabtu punya, aku kayuh gila2 punya..last2 sekali rantai JAMIS aku putus kat atas Bukit Lama. Terpaksalah..aku lupakan hasrat ke Bukit Genting dan tolak Balik sampai ke Bayan Baru. Nasib baik Kenny ada tolong tolak dr belakang. Bukit time, tolak sendiri laa...sapa nak tolok kan?Hahaahahha....Lebih kurang 15km jugak laa nk sampai Bayan Baru dari sana...Kira latihan khas laaa tu...Itulah namanya "Kayuhan Tak Berantai" di Pagi Ahad.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...