Monday, September 7, 2009

Night Ride - 100km -> Penang - Kulim - BM - Penang

Ahad, 6 September 2009. Malam ni telah tercipta satu sejarah dalam hidup dunia berbasikal aku... Segala yg kuimpikan tercapai. Akhirnya P.Cik Shah bawak aku kayuh pi KULIM jugak... Pada mulanya aku cam rasa dia nak bawak kayuh pi Padang Kota jee, pastu tgk2 dia belok masuk ferry. Dia kata jom kayuh KULIM. Tak cakap banyak, aku terus setuju!!! Masa dalam ferry aku kena lecture dulu laa.. Camna nak kayuh jauh, camna nak kayuh dalam gelap, isyarat tangan, macam2 laa.. Semua ni ilmu yg sangat berguna buat aku, walaupun dok kena fire gak sekali sekala. Hahaha...
.
Kami bermula dari MCKT menuju ke ferry. Lepas tu kami terus kayuh sampai Kulim ikut BKE. Sampai Kulim, kami ronda2 kat town dia, then lepas tu ka,i kayuh plak ke ferry ikut Bukit Mertajam. Naik ferry pukul 2.30 pg then kayuh sampai laa ke Bayan Baru... Pastu, sahur Nasi Kandar Kassim Mustafa. Punya laa lapar.. aku siap tambah nasi tuu.. Aku rasa itu laa kuantiti nasi yg paling banyak aku makan dalam hidup aku... Tak tahu laa, lapar campur sejuk... kejap jee clear... Lebih kurang pukul 4.15 pg kami pun balik rumah... ZZZZZ
.
Distance = 102.35 km
Avg Speed = 27.7 km/h
Max Speed = 51.0 km/h
Cal Burned = 2184.1 Ca
Cycling Time = 3h.41m.30s
.
JAMIS kena kerja keras malam ni... Rest dulu...
.
Atas Ferry, sambil dengar tip2 & ilmu berguna pasal kayuhan..
.
Itu dia... BERSEMANGAT WAJA!!!
.
Kayuh jgn tak kayuh.. Nak sangat pi jauh2 padan laa muka!!!
.
1km lagi nak sampai KULIM...
.
Bukti kami tiba di KULIM. Di hadapan MAHKAMAH MAJISTRET KULIM
.
Kat area Bkt. Mertajam. dah 75 km dah...
.
Plaza Tol Sungai Nyior...
.
Lepak atas Bridge... Kenapa tak percaya ke??
.
Yahooo!!! Pagi2 keta mana ada... boleh la buat camni...
.
Kat terminal ferry... Kami 2 org jee laa yg dok tunggu ferry time pagi2 buta camni...
.
ORBEA & JAMIS


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...