Monday, February 28, 2011

JELAJAH PENDAKIAN KE PUNCAK BUKIT PAKU

Sunday, 27 February 2011. Setelah bergelumang dgn pelbagai masalah terutamanya masalah kecederaan, teknikal & sebangainya,  kini kami memeluakan semula "Siri Jelajah Hardcore" bg sesi 2011. Walaupun kali ni bukanla jauh sangat, namun ianya bagus untuk permulaan bg aku yg masih terasa kesan kecederaan di Kuala Kangsar Jamboree 4 bulan yg lepas... Alhamduliillah, semakin lama semakin beransur pulih.

Sesi kali ini memakan jarak kayuhan sejauh 140km. Kali ni memang sesi latihan pendakian sahaja. Dan kemuncaknya adalah pendakian di Bukit Paku yg panjang dan agak tinggi, di samping bahang panas musim kemarau yg cukup mencabar. Tambahan pulak dah lama tak buat kayuhan sebegini selepas kecederaan tempoh hari.

PARIT PANJANG - KUALA PEGANG - GUNUNG INAS - KG TIAK - SUNGAI RUI - SIMPANG 4 GERIK - KG PAHAT - KERUNAI - KG JONG - KG PLANG - KG LALANG - TANAH HITAM - BUKIT PAKU - KLIAN INTAN - KG BUKIT BULUH - PENGKALAN HULU - BALING - PARIT PANJANG

Sarapan berkhasiat perlu utk perjalanan  yg mencabar sebegini..

Ambik gambar dikampung dulu sblm berjayuh..

Kayuhan bermula...

Perjalanan masih jauh...

Kenangan dgn "Skuad Peninjau Udara". Kayuhan kali ni dapat liputan dr udara tuuu... Heheheh

Pemandangan Gunung Inas.. Dah macam New Zealand, di kelilingi gunung ganag.

Rest kejap.. suruh 2 orang Mat Rempit snap gambar ni...


Suka duka pendakian di Gunung Inas

Hentian R&R Bintang Hijau Sg Rui. Lepas ni perjalaan akan diteruskan menuju ke Gerik.


Aksi2 melampau..mentang2 laa kereta tak lalu sangat kat sini..
Cuba buat camni kat Penang tgk.. dok sepital laa jawapnyaa..

Telah memasuki sempadan Daerah Gerik

Mmg best laa layan downhill dia... panjang tuuuu...

Simpang4 Gerik... Nak pegi mana plak lepas ni...
Sambil pikir, sambil pekena nasi kat Kedai Nasi Kandar Salim..


Pengkalan Hulu adalah destinasi kami..

Melepaskan lelah di stesen Petronas Pengkalan Hulu

 Sekitar Pengkalan Hulu sebelum menuju ke Baling.


Sekitar Baling. Keindahan Gunung Baling tak dapat di sangkal lagi..

Senibina Siam sempat dirakan dlm perjalanandr Baling  ke Parit Panjang sebelum misi berakhir..

More Pictures @ my Facebook

2 comments:

megatkht said...

hangpa memang kuat..tengok paha masing2...

heero yui said...

fuhhh naik bukit paku ni yang tak tahan nih...ni yang jalan baru ke grik tak payah masuk pekan baling tu la kan..dah penah climb skali jer dari kulim g lenggong dulu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...