Tuesday, September 23, 2008

Raya Preparation

Menjelang hari raya ni mmg sibuk skit. Aku dikerah untuk menyertai team buat kuih raya oleh adik, kakak dan sepupu aku. Balik je terawih saja...kena bakar kuih raya..sampai pukul 2 pg baru nak boleh tido. Nasib baik baru beli oven Noxxa. Mmg bagus..Capat kerja..Masak cantik jaa. Kalau cantik ada laa semangat nak buat. Kalau tak jadi, hangus ka, apa ka...itu yg boleh nak tinggal & tido lg bagus..tp mmg best aaaa...
.
Balik kampung ...kena masak masakan yg klasik plak..Mmmg pancit laaa. Paham2 je laa masakan dulu2 ni kena kesabaran dan ambik masa yg lama...Aku kena tolong masak ketupat ngan lemang..walaupun kedua-duanya aku tak makan. Tp takpa, demi tetamu yg nak berkunjung ke rumah..aku pasrahkan diri. Aku makan nasi impit jee...

Noxxa Breadmaker Oven yg baru dibeli. Boleh bakar kuih ngan buat roti sekali. Letak je bahan..jadi la roti...senang jee...
.
Biskut Conflake + Fruit Fibre
.
Sekadar perhiasan...
.
Rendang masak hitam...baru nak mula masak..
.
Lemang...terhangat di pasaran...
.
Ketupat...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...