Monday, June 8, 2009

The Most Extreme Adventure Ever!!!

Hari ni Aku, Pak Cik Shah & Pak Nasir buat jelajah dalam hutan sekitar Penang untuk meredah dan melakar peta baru laluan2 yg getir dan berliku bukit-bukau bukau Pulau Pinang. Memang cukup memeritkan. Berapa byk bukit yg kami daki pun tak tahu laa. Berapa byk kali jugak kami tolak beskal pun tak tahu. Berapa byk cerun yg kami lalui sampai kena tolak jugak pun tak terkira. Kami redah ikut kata hati dan sedikit panduan dari kedua2 otai ni. Bg aku, ikut je laa... Kalau sampai malam pun aku ikut jee.. Memang ZERO aku punya pengetahuan dalam hutan kat Penang ni. Ini my first time diaorg bawak aku setelah beberapa kali aku missed.
.
Banyak jugak pengalaman yg getir kami lalui. Antaranya, Pak Cik Shah jatuh dalam lubang yg dalam dia setakat dada. Kepala dia kat bawah, kaki dia tersangsut kat atas. Kalau sorang2 memang tak boleh bangun punya. Denagn pertolongan aku dan Pak Nasir, kami keluarkan dia dari lubang tuu. Habis baju kami basah & berlumpur. Pastu, kami redah lalauan pokok2 renek berduri, sangkut san sangkut sini. Kami cross kebun sayur yg cantik dan damai, kami pening mana satu nak pegi kat "Simpang 5" dan macam2 lagi2...
.
Memang memenatkan, namun cukup bermakna terutamanya buat aku yg pertama kali merentasinya. Akan datang, kami akan meredah laluan baru lagi... masih byk yg belum kami terokai.
.

Pendakian pertama bermula dari Paya Terubong...

Baru lepas cross tangga2 di "2000 Steps"

Tepi perigi lama...

2000 Steps...

Bermulanya XTVT menolak... Dari celah rim beskal aku..

Aku yg kepenatan.. Almaklumla, kenduri byk sgt... Habis semua aku bedal...

Kasi OTAI2 pegi dulu.. Aku follow dari belakang jee..

Bungalow cantik ditengah2 hutan...

Dalam hutan pun ada jalan bertingkat...

Meredah semak samun laluan yg ditinggalkan...

Bab2 tangga ni aku mesti tolak punya... Pak Nasir jee expert dalam bab ni...

Di pertengahan jalan ke 3 menara... Berehat seketika...

Cukup memukau.!!! What a Wonderful World?

Three Musketeers

Kebun sayur... Macam kat Cameron jugak...

Alamak..aku sesat di tengah2 kebun sayur!!! Tunggu...

Lalauan yg paling getir dalam journey kali ini... Kat bawah ni laa Pak Cik Shah jatuh masuk lubang... AWAS!!!..Jgn kayuh sorang2...

Pemandangan Bandar Bayan Baru...

Kena angkat beskal plak...

Memang getir & memenatkan...

Akhirnya, kami dihidangkan dgn pemandangan indah selepas mengharungi segala keperitan

More Pictures...
http://picasaweb.google.com/khairi000007/TheMostThrillerJourney#

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...