Monday, August 10, 2009

JEMU, REKOD, SEDIH & PENGUBAT DUKA

Hujung minggu lepas merupakan minggu yg agak bercelaru dalam diari berbasikal aku.... Menantikan MTB aku yg tak siap lagi, aku mengambil keputusan untuk berkayuh sendirian pasa hari Sabtu. Round Island sendirian dalam usaha memecah rekod peribadi. Syukur aku berjaya melakukannya. Sifu & yg lain2 panjat gunung ganang.. Semua dok peranagat... buat aku mendidih jee dengar.. Tapi apakan daya.... hanya RB menjadi peneman buat masa ni...
.
Sedihnya dalam misi aku memecah rekod peribadi yg telah terlaksana pun... camera SONY TS2 Touch Screen aku plak yg hilang... Dek asyik mengejar masa aku lupa yg dia telah jatuh dipertengahan perjalanan.. Sesampai di rumah baru aku sedar, aku kehilangan sesuatu yg amat penting dalam hidup & blog aku...
.
MY NEW RECORD (ROUND ISLAND)
Distance = 73.89 km
Max Speed = 63.9 km/h
Avg Speed = 31.2 km/h
Time = 2hr, 21m, 52s
Cal Burned = 1951.3 Ca
Route = BJ - Bkt Gamber - Greenlane - Tg Bunga - Bt Feringhi - Tlk Bahang - Blk Pulau - Bkt Jln Lama - Tlk Kumbar - Byn Lepas - BJ
.
Ptg Ahad, sekurang-kurangnya duka & kesedihan aku sedikit terubat. Pak Cik Shah & Pak Nasir ajak kayuh road. Bro Jai & E pun join jugak. At least ada laa kawan utk aku kayuh. Tak laa bosan sangat. Walaupaun ptg semalam mcm nak hujan kami teruskan jugak. P.Cik Shah bawak pusing2 town area pastu balik ikut Bkt Gamber. Mmg syok laaa... Kami lepak kat Kuil Buddha sambil tgk pemandangan yg terbentang indah & makan roti yg kami beli kat Kedai Roti Patchee. Aku ni pantang nampak roti, mesti kena beli punya laa... Thanks to Bro Jai coz snapped our pics ptg semalam... Almaklumlaa... Camera aku dah dalam lipatan sejarah dah..
.
Padang Kota - Lepak sambil menikmati angin kencang yg segar & menyamankan..
.
In action ngan RB aku..
.
Tgh beli Roti.. Hum Nyummy2.. Aku kalau stress memang roti laa jawapannya. Hari Ahad semalam.. Dari sarapan sampai malam aku makan roti jee utk hilangkan stress.
.
Sifu tgh suruh aku guna gear berat utk test power naik Bukit Gamber. Perit siot, Tp buat jugak...
.
Di sinila kami rest sambil makan roti & layan view Penang Bridge yg cukup memukau...
.
Dah gelap... 7.45pm Traffic Light depan USM. Dah nak sampai dah...
.
GAMBAR : EHSAN DR "MR JAI" BLOG ( http://jaiz2u.blogspot.com/ ) PLEASE VISIT HIS BLOG FOR MORE PICTURES & STORY.

1 comment:

Esah said...

haiyooohhh!!!! mamat roti rupenyer.. ekekeke.. sama lor..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...