Sunday, November 16, 2008

Kayuhan Bersama Otai

Weekend lepas aku berbasikal lagi setelah pulang dgn penuh kekecewaan di BM Mountain Cross 2008 dua minggu lepas. Kali ni aku lakukan persediaan rapi menjelang Kayuhan Warisan Taiping 2008 sebagai penutup MTB Jamboree pd tahun ni. Aku kena prepare cukup2 dgn harapan di hari jambore nanti semuanya berjalan lancar dan tercapai matlamat aku utk TOP 50. Minggu2 mendatang ni akan kuhabiskan dgn kayuhan mencabar dan jarak2 yg jauh khas utk Taiping Jamboree nanti.
.
Minggu ni, 2 hari aku lalui laluan baru yg belum pernah aku tempuhi sebelum ni dgn 2 org otai. Seorang Raja Bukit (P.Cik Shah) dan seorang lagi Raja Downhill (Pak Nasir). Mmg usia bukan alasan bg kedua-dua mereka. Walaupun orang kata “lahir dulu” dr kita..tapi kekuatan, ketangkasan dan semangat mereka cukup luar biasa. Respect hasbis laaa…
.
Hari Sabtu aku pegi ke Bukit Serani. Nama dia Serani kerana kat kaki bukit tu ada Tanah Perkuburan Serani. Cukup mencabar, aku rasa ini laa trek yg paling ganas yg pernah aku lalui sejak aku join MTB ni. Sampai atas cukup puas, pastu kami downhill dan pegi mandi kat air terjun. Kami sempat siapkan satu dam utk mandi manda kat situ. Harap2 kalau pegi sekali lg, binaan kami tu masih kukuh di situ. Sayangnya..aku tak bawak camera time tu. So, takdalah gambar2 kenangan di air terjun...
.
Hari Ahad, tinggal kami bertiga saja (Aku, P.Cik Shah & Pak Nasir). Kami plan Dinas - Carpet – Balik Pulau – Pulau Betong – Kebun Pisang – Teluk Kumbar – Dinas). Malangnya di atas Bukit Carpet JAMIS aku baut hal lagi, Kali ni brake dia plak problem. Nasib baik otai2 ni ada tolong repair. Kalau tak aku tolak balik laa. Thanks jugak kat Wan coz bg pinjam tools dan spray luka dia. Disebabkan masalah ni, plan terpaksa diubah. Kami turun Balik Pulau, then naik Bukit Genting ikut jalan hutan. Aku ingatkan jalan biasa jee, tp lebih teruk dari Bukit Serani semalam. Tak caya pegi try sendiri laa.... Raja Bukit relax jee naik, pastu Raja Downhill plak tunjuk skill turun bukit. Hebat2…
.
Kesimpulannya, 2 hari ni aku telah melalui 2 laluan baru yg cukup mencabar, tp penuh dgn keseronoka yg tak terungkap dgn kata2.
.


DINAS. Di sini la tempat berkumpul setiap hujung minggu...


Kabus pagi memecah di sinari sang suria...


Deruan air di kaki Bukit Carpet yg tak pernah putus...


Injured…time repair brake kat atas Bukit Carpet...

Raja Bukit

Raja Downhill

Aku...

Kenangan di Bukit Genting

JAMIS TRAIL-X 3.0 front cam...

JAMIS TRAIL-X 3.0 in action...


Berehat sebentar di Teluk Kumbar. Thanks to Abg Wan coz belanja minum...

More Picutres...

http://picasaweb.google.com/khairi000007/PendakianYangGetir#

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...