Thursday, March 11, 2010

200KM TOUR : PENANG - BALING - PENANG

Sunday, 7 March 2010. Hari ni aku buat kayuhan pecah rekod lagi. Kali ni destinasi kami ke Lata Bayu kat Baling. Satu pengalaman baru yg tidak dapat aku lupakan. Segala cabaran dalam misi kali ini berjaya ditempuhi. Panas terik dan jalan beralaun-alun adalah cabaran yg paling getir dlm tour kali ni. To itu semua aku tak hiruakan, yg penting aku enjoy, dapat kayuh, dapat mandi nagn air, pastu mandi peluh plak. Hihihiihihi. Layan je laa gambar2 kat bawah niii...
.
PENANG - BORR - TASEK GELUGOR - PADANG SERAI - KARANGAN - MERBAU PULAS - KUALA KETIL - BALING - KUALA KETIL - KEJAI - KULIM - BKT MERTAJAM - BUTTERWOTH - PENANG
.

Macam biasa laa, pengangkutan kami merentas lautan ke Tanah Besar.
. Matahari baru nak naik, kami dah kayh dah...
. Jalan2 beralun-alun ke Baling + Bukit 3 beradik yg mmg mencabar...
. Sarapan pagi @ Petronas Kuala Ketil
. My Sifu, steady jeee...
. Aku, tgh mendaki anak2 bukit...
.Huh!!!!!.... dah nak sampai Siam nii...
. Yes!!!!! Lata Bayu lg 5 km... Yahoooooo....
. Itu dia... dah sampai...
. Mmg syok laaa dapat mandi & berendam dlm air lepas penat kayuh jauh2...
.MARIN & SLUGGER tgh relax2...
. Dalam perjalanan pulang plak. 72km lg nak sampai Jeti & time ni pukul 2.40pm. Panas dia, jgn cakap laaa...
. Baru memasuki Bandar Kulim
. Sampai jugak Butterwoth... Atas Jambatan BORR
. Tgk laaa.. dah hangus terbakar..
. Jarak yg kami rentasi hari ini....

1 comment:

arzone said...

Jauh kayuh tu bro...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...